Log in or Sign up
ติดต่อลงโฆษณา
[email protected]
หรือโทร. 081-811-1138 หรืออ่านรายละเอียดเพิ่มเติม คลิกที่นี่
RacingWeb.NET | The Racing Cars Community on Web.
Forums
>
RacingWeb Community
>
Racing Forum (Cars Forum)
>
ก็รู้ว่าวางเครื่องใหม่ง่ายกว่า แต่ก็ยังอยากจะเซ็ทโบ เลยอยากขอถามเป็นความรู้หน่อยครับ
>
Reply to Thread
Name:
Verification:
Please enable JavaScript to continue.
Loading...
Message:
<p>[QUOTE="DH@TEELEX, post: 1271967, member: 2411"]1.ถามว่าเป็นไปได้ไม๊ เป็นไปได้แน่นอนครับกับเรื่องการเซตเทอร์โบในเครื่องที่ไม่ได้เป็นระบบเทอร์โบ</p><p>2.เรื่องหลังจากเซตเทอร์โบเข้าไปแล้วถามว่าจะพังไม๊ตอบได้ว่าพังครับ แต่ยากมาก ถ้าทุกๆอย่างพร้อมและอยู่ในลิมิตของเครื่องยนต์</p><p><br /></p><p>สิ่งสำคัญที่เป็นหัวใจหลักของการทำครั้งนี้คือความพร้อมของอุปกรณ์และการปรับจูนครับ ในส่วนที่ผมกำลังจะบอกลายละเอียดต่อไปนี้เป็นการเซตอัพแบบงบประมาณน้อยที่สุดและเห็นผลต่างอย่างสิ้นเชิง !</p><p>1.สิ่งแรกที่นักเซตเทอร์โบทำกับเครื่องไม่เทอร์โบและเป็นขั้นตอนพื้นฐานที่ลับแต่ไม่ลับคือ การตรวจเช็กแรงอัดของแต่ละสูบว่าสมบูรณ์ไม๊ ( ถ้าข้อนี้เช็กแล้วสมบูรณ์ ก้าวไปข้างหน้าโลด )</p><p>2.หลังจากทำการติดตั้งทุกอย่างเรียบร้อยสมบูรณ์แล้ว ก็ขึ้นแท่นจูนครับ ข้อดีนอกเหนือจากรู้ถึงความสมบูรณ์ของเครื่องแล้ว ยังทำให้เรารู้ด้วยว่าช่วงรอบย่านของการขับลิมิตที่เท่าไหร่ ถึงจะไม่เสี่ยง จากการหาข้อมูลผลลัพท์ที่ได้มาแรงม้าสูงสุดจะไม่เกินที่ 6500 รอบครับ</p><p><br /></p><p>สิ่งสำคัญหลักที่ต้องเตรียมมีดังนี้</p><p>1.เทอร์โบ t25 หาได้ทั่วไปราคาถูก ( หรือถ้าต้องการแรงม้าที่มากกว่าเล่น t28 จากเครื่อง pulsa )</p><p>2.หัวฉีด 370cc หรือมากกว่า</p><p>3.กล่อง ecu ที่สามารถปรับจูนได้ ข้อนี้สำคัญมากๆครับ </p><p>4.ท่อระบบทางเดินไอดีไอเสียต้องมีการขยายเพื่อผลลัพท์ที่คุ้มค่ากับการทำ</p><p><br /></p><p>ปล.ข้อมูลทั้งหมดมาจากประสบการ์ณตรงจากกลุ่มผู้ใช้เครื่องยนต์ sr20de+t ครับ โดยที่ไม่ได้มีการเปิดเครื่องทำแต่ประการใด </p><p><br /></p><p><u>ด้านล่างนี้คือองค์ประกอบเครื่องยนต์ในแต่ละรูปแบบการโมดิฟายและแรงม้าที่ออกมาโดยประมาณ ข้อมูลทั้งหมดผิดถูกประการใดก็ขออภัยมา ณ ที่นี้ครับ </u></p><p><br /></p><p>Here would be a good street setup, about 230whp, it is fairly cheap and has almost zero lag. You save a lot of money by not needing a wastegate, MAF, Fuel pump, and Fuel Rail. </p><p><br /></p><p>JWT ECU </p><p>370cc injectors </p><p>T25 turbo </p><p>Bluebird DET Manifold </p><p>OEM or Custom Downpipe </p><p>Some sort of OEM BOV </p><p>Hotshot Intercooler with piping </p><p>3inch exhaust </p><p>Manual Boost Controller </p><p>ACT Street/Strip Clutch </p><p><br /></p><p>If you crave more power, here would be a good ~320WHP setup: </p><p><br /></p><p>JWT ECU </p><p>Cobra MAF </p><p>log Manifold </p><p>T3/T04E hybrid with Stage III .63 A/R turbine housing and .50 A/R 50trim </p><p>compressor housing </p><p>MSD 50lb/hr injectors </p><p>FTF or JWT fuel rail </p><p>HKS or TiAL Wastegate </p><p>HKS, Greddy, TiAL BOV </p><p>Walbro or 300ZX TT Fuel pump </p><p>Electronic Boost Controller (People seem to like the Greddy Profec B around </p><p>here) </p><p>2.5 inch Downpipe should be ok, bigger is better though </p><p>3 inch exhaust </p><p>Strong Clutch, equivalent to ACT ExtremePP with HD Disk </p><p>Large Spearco Intercooler </p><p><br /></p><p>If you are looking to reaplace your front tires every other week, here is a good ~400HP Setup, this is the limit of the stock bottom end: </p><p><br /></p><p>JWT ECU with 4bar fuel program </p><p>Cobra MAF </p><p>log or tubular</p><p>T3/T04E hybrid with Stage III .82 A/R turbine housing and .50 A/R 50trim </p><p>compressor housing </p><p>JWT S3 cams </p><p>MSD 50lb/hr injectors </p><p>New Fuel Pressure Regulator </p><p>FTF or JWT fuel rail </p><p>HKS or TiAL Wastegate </p><p>HKS, Greddy, TiAL BOV </p><p>Walbro or 300ZX TT Fuel pump </p><p>Electronic Boost Controller </p><p>3 inch Downpipe </p><p>3 inch exhaust </p><p>ACT ExtremePP with HD Disk, or 6 puck </p><p>Large Spearco Intercooler </p><p>Aquamist Water Injection </p><p>MSD 6A Ignition </p><p><br /></p><p>Here is a setup that should get you 500HP, I think you would be nuts to run this on the street: </p><p><br /></p><p>JWT ECU with 4bar fuel program </p><p>Cobra MAF </p><p>tubular mani</p><p>T3/T04E hybrid with Stage V .82 A/R turbine housing and .60 A/R 57 trim </p><p>compressor housing </p><p>JWT C1 cams </p><p>JWT Springs and Titanium retainers </p><p>Cam gears </p><p>MSD 72lb/hr injectors </p><p>New Fuel Pressure Regulator </p><p>FTF or JWT fuel rail </p><p>HKS or TiAL Wastegate </p><p>HKS, Greddy, TiAL BOV </p><p>Walbro or 300ZX TT Fuel pump </p><p>Electronic Boost Controller </p><p>3 inch Downpipe </p><p>3 or 3.5 inch exhaust </p><p>Strong Clutch, equivalent to ACT ExtremePP with HD Disk </p><p>Large Spearco Intercooler </p><p>Aquamist Water Injection </p><p>O2 Induction Stage II Intake Manifold </p><p>JWT Headwork </p><p>Arais Forged Pistons </p><p>Crower of equivalent rods </p><p>MSD 6A Ignition </p><p><br /></p><p>If you plan on holding up a Federal Bank, Slingin Rock or inherited great wealth, this could probably net you 700HP, but it is purely a guess! </p><p><br /></p><p>MoTeC Engine management (AEM has a cool one coming out soon!) </p><p>3 Bar MAP sensor </p><p>tubular manifold </p><p>HKS 50mm SS Wastegate </p><p>TIAL BOV </p><p>Very large turbo, something like a T78, or T88 </p><p>4inch open downpipe </p><p>JWT C1 cams </p><p>JWT Spring and Titanium retainers </p><p>Custom Fuel Rail with 8 injectors </p><p>Aeromotive 1000HP fuel pump </p><p>Massive Air to Water Intercooler </p><p>Aquamist Water Injection </p><p>Custom Intake manifold with large plenum </p><p>Custom Spec 7.5:1 pistons </p><p>Titanium Rods </p><p>JUN Stroker Kit </p><p>DPR Headwork </p><p>Enlarged Valves </p><p>MSD 7A Ignition </p><p>Dodge 3500 Cummins Diesel Pulling a 25' trailer with 30 SR20 transmissions </p><p><br /></p><p><u>ด้านล่างนี้คือข้อมูลอ้างอิงจากเวบไซต์ต่างๆที่ผมค้นคว้ามาให้ทั้งหมดครับ</u></p><p><br /></p><p><a href="http://www.g20.net/forum/showthread.php?t=77853" target="_blank" class="externalLink ProxyLink" data-proxy-href="http://www.g20.net/forum/showthread.php?t=77853" rel="nofollow">http://www.g20.net/forum/showthread.php?t=77853</a></p><p><a href="http://www.g20.net/forum/showthread.php?t=23285" target="_blank" class="externalLink ProxyLink" data-proxy-href="http://www.g20.net/forum/showthread.php?t=23285" rel="nofollow">http://www.g20.net/forum/showthread.php?t=23285</a></p><p><a href="http://www.sr20-forum.com/turbo/23008-supercharged-sr20de.html" target="_blank" class="externalLink ProxyLink" data-proxy-href="http://www.sr20-forum.com/turbo/23008-supercharged-sr20de.html" rel="nofollow">http://www.sr20-forum.com/turbo/23008-supercharged-sr20de.html</a></p><p><a href="http://www.plmsdevelopments.com/customers/pergs_n14.shtml" target="_blank" class="externalLink ProxyLink" data-proxy-href="http://www.plmsdevelopments.com/customers/pergs_n14.shtml" rel="nofollow">http://www.plmsdevelopments.com/customers/pergs_n14.shtml</a>[/QUOTE]</p><p><br /></p>
[QUOTE="DH@TEELEX, post: 1271967, member: 2411"]1.ถามว่าเป็นไปได้ไม๊ เป็นไปได้แน่นอนครับกับเรื่องการเซตเทอร์โบในเครื่องที่ไม่ได้เป็นระบบเทอร์โบ 2.เรื่องหลังจากเซตเทอร์โบเข้าไปแล้วถามว่าจะพังไม๊ตอบได้ว่าพังครับ แต่ยากมาก ถ้าทุกๆอย่างพร้อมและอยู่ในลิมิตของเครื่องยนต์ สิ่งสำคัญที่เป็นหัวใจหลักของการทำครั้งนี้คือความพร้อมของอุปกรณ์และการปรับจูนครับ ในส่วนที่ผมกำลังจะบอกลายละเอียดต่อไปนี้เป็นการเซตอัพแบบงบประมาณน้อยที่สุดและเห็นผลต่างอย่างสิ้นเชิง ! 1.สิ่งแรกที่นักเซตเทอร์โบทำกับเครื่องไม่เทอร์โบและเป็นขั้นตอนพื้นฐานที่ลับแต่ไม่ลับคือ การตรวจเช็กแรงอัดของแต่ละสูบว่าสมบูรณ์ไม๊ ( ถ้าข้อนี้เช็กแล้วสมบูรณ์ ก้าวไปข้างหน้าโลด ) 2.หลังจากทำการติดตั้งทุกอย่างเรียบร้อยสมบูรณ์แล้ว ก็ขึ้นแท่นจูนครับ ข้อดีนอกเหนือจากรู้ถึงความสมบูรณ์ของเครื่องแล้ว ยังทำให้เรารู้ด้วยว่าช่วงรอบย่านของการขับลิมิตที่เท่าไหร่ ถึงจะไม่เสี่ยง จากการหาข้อมูลผลลัพท์ที่ได้มาแรงม้าสูงสุดจะไม่เกินที่ 6500 รอบครับ สิ่งสำคัญหลักที่ต้องเตรียมมีดังนี้ 1.เทอร์โบ t25 หาได้ทั่วไปราคาถูก ( หรือถ้าต้องการแรงม้าที่มากกว่าเล่น t28 จากเครื่อง pulsa ) 2.หัวฉีด 370cc หรือมากกว่า 3.กล่อง ecu ที่สามารถปรับจูนได้ ข้อนี้สำคัญมากๆครับ 4.ท่อระบบทางเดินไอดีไอเสียต้องมีการขยายเพื่อผลลัพท์ที่คุ้มค่ากับการทำ ปล.ข้อมูลทั้งหมดมาจากประสบการ์ณตรงจากกลุ่มผู้ใช้เครื่องยนต์ sr20de+t ครับ โดยที่ไม่ได้มีการเปิดเครื่องทำแต่ประการใด [U]ด้านล่างนี้คือองค์ประกอบเครื่องยนต์ในแต่ละรูปแบบการโมดิฟายและแรงม้าที่ออกมาโดยประมาณ ข้อมูลทั้งหมดผิดถูกประการใดก็ขออภัยมา ณ ที่นี้ครับ [/U] Here would be a good street setup, about 230whp, it is fairly cheap and has almost zero lag. You save a lot of money by not needing a wastegate, MAF, Fuel pump, and Fuel Rail. JWT ECU 370cc injectors T25 turbo Bluebird DET Manifold OEM or Custom Downpipe Some sort of OEM BOV Hotshot Intercooler with piping 3inch exhaust Manual Boost Controller ACT Street/Strip Clutch If you crave more power, here would be a good ~320WHP setup: JWT ECU Cobra MAF log Manifold T3/T04E hybrid with Stage III .63 A/R turbine housing and .50 A/R 50trim compressor housing MSD 50lb/hr injectors FTF or JWT fuel rail HKS or TiAL Wastegate HKS, Greddy, TiAL BOV Walbro or 300ZX TT Fuel pump Electronic Boost Controller (People seem to like the Greddy Profec B around here) 2.5 inch Downpipe should be ok, bigger is better though 3 inch exhaust Strong Clutch, equivalent to ACT ExtremePP with HD Disk Large Spearco Intercooler If you are looking to reaplace your front tires every other week, here is a good ~400HP Setup, this is the limit of the stock bottom end: JWT ECU with 4bar fuel program Cobra MAF log or tubular T3/T04E hybrid with Stage III .82 A/R turbine housing and .50 A/R 50trim compressor housing JWT S3 cams MSD 50lb/hr injectors New Fuel Pressure Regulator FTF or JWT fuel rail HKS or TiAL Wastegate HKS, Greddy, TiAL BOV Walbro or 300ZX TT Fuel pump Electronic Boost Controller 3 inch Downpipe 3 inch exhaust ACT ExtremePP with HD Disk, or 6 puck Large Spearco Intercooler Aquamist Water Injection MSD 6A Ignition Here is a setup that should get you 500HP, I think you would be nuts to run this on the street: JWT ECU with 4bar fuel program Cobra MAF tubular mani T3/T04E hybrid with Stage V .82 A/R turbine housing and .60 A/R 57 trim compressor housing JWT C1 cams JWT Springs and Titanium retainers Cam gears MSD 72lb/hr injectors New Fuel Pressure Regulator FTF or JWT fuel rail HKS or TiAL Wastegate HKS, Greddy, TiAL BOV Walbro or 300ZX TT Fuel pump Electronic Boost Controller 3 inch Downpipe 3 or 3.5 inch exhaust Strong Clutch, equivalent to ACT ExtremePP with HD Disk Large Spearco Intercooler Aquamist Water Injection O2 Induction Stage II Intake Manifold JWT Headwork Arais Forged Pistons Crower of equivalent rods MSD 6A Ignition If you plan on holding up a Federal Bank, Slingin Rock or inherited great wealth, this could probably net you 700HP, but it is purely a guess! MoTeC Engine management (AEM has a cool one coming out soon!) 3 Bar MAP sensor tubular manifold HKS 50mm SS Wastegate TIAL BOV Very large turbo, something like a T78, or T88 4inch open downpipe JWT C1 cams JWT Spring and Titanium retainers Custom Fuel Rail with 8 injectors Aeromotive 1000HP fuel pump Massive Air to Water Intercooler Aquamist Water Injection Custom Intake manifold with large plenum Custom Spec 7.5:1 pistons Titanium Rods JUN Stroker Kit DPR Headwork Enlarged Valves MSD 7A Ignition Dodge 3500 Cummins Diesel Pulling a 25' trailer with 30 SR20 transmissions [U]ด้านล่างนี้คือข้อมูลอ้างอิงจากเวบไซต์ต่างๆที่ผมค้นคว้ามาให้ทั้งหมดครับ[/U] [url]http://www.g20.net/forum/showthread.php?t=77853[/url] [url]http://www.g20.net/forum/showthread.php?t=23285[/url] [url]http://www.sr20-forum.com/turbo/23008-supercharged-sr20de.html[/url] [url]http://www.plmsdevelopments.com/customers/pergs_n14.shtml[/url][/QUOTE]
Log in with Facebook
Log in with Twitter
Log in with Google
Your name or email address:
Do you already have an account?
No, create an account now.
Yes, my password is:
Forgot your password?
Stay logged in
RacingWeb.NET | The Racing Cars Community on Web.
Forums
>
RacingWeb Community
>
Racing Forum (Cars Forum)
>
ก็รู้ว่าวางเครื่องใหม่ง่ายกว่า แต่ก็ยังอยากจะเซ็ทโบ เลยอยากขอถามเป็นความรู้หน่อยครับ
>
Home
Home
Quick Links
Recent Posts
Recent Activity
Authors
Forums
Forums
Quick Links
Search Forums
Recent Posts
Classifieds
Classifieds
Quick Links
Search Classifieds
Recent Activity
Top Rated Traders
Media
Media
Quick Links
Search Media
New Media
Members
Members
Quick Links
Notable Members
Registered Members
Current Visitors
Recent Activity
New Profile Posts
Menu
Search titles only
Posted by Member:
Separate names with a comma.
Newer Than:
Search this thread only
Search this forum only
Display results as threads
Useful Searches
Recent Posts
More...